Witte mollen, zwarte mollen



het weer is guur, maar toch, soms gaan we gewoon naar buiten en hebben
de grote behoefte om van de natuur te genieten. Vooral in deze tijd
van het jaar! De tijd is rijp voor het waarnemen van allerhande
natuurverschijnselen. Zo duikt er plotsklaps in Zuid-Limburg ook weer
de zeer zeldzame witte mol op !!
Ik trof hem aan samen met zijn zwarte soortgenoten toen ik op de
terugtocht was van een wandeling en kwam via Beertsenhoven naar de
Kieuwegracht in Gulpen.
Bijgaande foto maakte ik van dit zeldzame natuurverschijnsel: witte
mollen en zwarte mollen. Zelfs aan de kleur van de hopen die ze maken,
kun je ze herkennen.
Op internet kun je ze ook op foto waarnemen. Tik in Google "witte mol"
in en geniet van deze lieve diertjes.
Bij het nakijken van de andere foto's die ik maakte tijdens mijn
wandeling, zag ik de foto met het kopje van de witte mol.
Wilt u de witte mol gaan bezoeken, loop dan voorzichtig en vooral niet
praten tijdens het zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten