Steve en Jo en Jan



ik kon het niet laten toen ik in de bieb was in Gulpen vanmiddag. Ze lagen er met z'n tweeën broederlijk naast elkaar. Ik moest er even stil bij blijven staan! In eerste instantie genoot ik van het beeld, Steve Jobs, de world famous Apple Man met zijn biografie, 696 pagina's exclusief register, had men in de bieb op een in het oog schietende plek geposteerd, naast het boek over FC Gulpen 1948-1950 Vör os jonges.
Ik voelde me vereerd om naast zo'n beroemd iemand, al was het maar, in de bieb in Gulpen, of all places, te liggen. Ik heb de biografie van Steve in mijn armen  gesloten en hem mee naar huis genomen om er toch een paar bladzijdes in te lezen. Ik heb thuis het beeld zoals ze naast elkaar lagen, alsof ze bij elkaar hoorden, neergelegd op de vloer. Opnieuw genoten, vastgelegd met de camera.
Dit komt nooit meer terug. Het enige verschil is voor Steve, dit was het, voor Jo en Jan hiermee begon het.
Overeenkomst? Hij kon zijn job niet afmaken, wij ook niet. We hebben hem in leeftijd al overtroffen maar zullen nooit ons levenswerk kunnen vervolmaken, net zo min kon hij dat. Zijn tijd was ook te kort.
Laat het een wijze les zijn om er nu van te genieten en nu de dingen te doen die we leuk, mooi, plesant, heerlijk en noem maar op, vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten